2016. október 22., szombat

Kritika #3 - Andro: Ázsiai filmek és daromák

Hello, Dear!
Mint láthatjátok, aktivizáltam magam, és egy újabb kritikát hoztam nektek. Mivel ez nem történetes, ráadásul nem is blogspotos blog, néhány szempontot elhagytam, illetve hozzáadtam.
Remélem, azért így is hasznos lesz! :)
katt a blogért

Téma
Nagyon eredeti és egyedi témát választottál a blogodnak. Bár én már láttam máshol is hasonló oldalakat, egyik sem volt ilyen igényesen és rendszeresen vezetett, s a legtöbb egy-két bejegyzés után be is zárt vagy csak egyszerűen nem írt tovább a blog szerzője.
Érdekes dolgokról írsz egy érdekes témában, és bár én nem rajongok annyira az ázsiai kultúráért, a bejegyzések, amiket olvastam, lekötöttek.
Sajnos rajtam kívül sokan nem szeretik ezt a témát, így a célközönséged is elég kicsi. Ennek ellenére te folytatod az írást, rendszeresen hozod a bejegyzéseket, semmi sem tántorít el! Ez nekem nagyon tetszik, örülnék, ha nekem is ekkora lenne a kitartásom az élet bármely területén... Csodállak ezért!
Látszik, hogy szereted az ázsiai kultúrát, igazán érdekel, amit csinálsz, nem úgy, mint sok más bloggert, akik csak azért írnak valamit, mert még nem volt vagy éppen erre van "kereslet".
Szóval ügyes vagy, amiért ilyen témát választottál, csak így tovább! :)

Cikkek
Nem olvastam el az összes cikket, remélem, nem gond, hogy az általam ismert 4-5 bejegyzés alapján kritizállak.
Sok ajánlót írsz, mangákról, animékről, könyvekről. Nagyon tetszett, hogy leírod, miről is szól az adott mű, hogy kinek ajánlod, meg az általános adatokat, de nekem egy kicsit lapos. Túl tárgyilagos vagy, ami untat és taszít. A másik dolog, hogy nagyon rövidek az ajánlók. Oké, nem mondom, hogy én is többezer szót írok minden egyes alkalommal, de azért egy kicsivel többet, mint te. Nézd, nem bántás, de 500-550 szó, amiből 50 a kutyát sem érdekli (már bocsánat a kifejezésért), semmi. Persze, van tartalma, jók az arányok, de mondjuk plusz 100 szót hozzácsaphatnál humoros megjegyzések formájában.
Még olvastam tőled egy receptet is, amitől tökre megéheztem. :D Értelmesen írtad le, semmi sem félreérthető, de csupán egy képet illesztettél be, ez is kisméretű. Ha egy kaja megtetszik és a látványra is esztétikus, akkor szeretném látni, hogy megéhezzek és elkészítsem. Érted, ugye? Egyébként ez a többi bejegyzésre is igaz, hiányoznak a képek. Persze, nem azt mondom, hogy nyomd tele egy pársoros zeneajánló posztot képekkel, de érted. :D
Volt egy hosszú-hosszú bejegyzés, ami nagyon tetszett és érdekes volt, a hostess bárokról szólt. Szerintem nagyon érdekfeszítő bejegyzés volt, és bár a felét nem nagyon értettem, tetszett. Kedvet is kaptam hozzá, hogy elmenjek Japánba egy ilyen bárba, csak hogy megnézzem, milyen is.
Az utolsó poszt, amit elolvastam, az egy novella volt, aminek szintén nem értettem a felét. Nem ismertem a szereplőket, a kifejezéseket, lényegében azt sem tudtam, ki lány és ki fiú... És bár a sztori egy kicsit lapos volt, tetszett.
Csak ezeket a bejegyzéseket olvastam el, remélem, nem haragszol érte.

Fogalmazás
Általánosságban szépen és egyértelműen fogalmazol, nem használsz túl bonyolult szavakat, nem csavarod a mondatokat, könnyen értelmezhető, amit írsz. De mint fentebb említettem, túl tárgyilagos vagy, amitől lapossá, unalmassá és egyhangúvá válik az írásod. Néhány humoros, könnyed hangnemű mondat vagy megjegyzés meg is szüntetné ezt a problémát.
A Horrorfilm következményekkel c. novelláról írnék néhány sort, csak hogy az ilyesfajta fogalmazásmódodat elemezzem. Alapvetően szépen fogalmazol, nem találtam szóismétlést sem, de engem kifejezetten zavart, hogy annyi szinonimát használsz a szereplőkre. Már az első bekezdésben annyi információt megtudunk, de azt pont nem, hogy milyen neműek a szereplők. Oké, értem, ez egy fanfiction, de szerintem egy fanfictionnek értelmesnek kell lennie egy fandomon kívülállónak is, akár egy önálló történet. Csupán ennyi a bajom, szóval erre figyelj oda. Nem nagy dolog, de engem zavar.

Helyesírás
Csak néhány vesszőhibát és elgépelést találtam, de ezek mind jellegtelenek, szinte tárgytalannak tekinthetők. Aki nem figyeli, annak fel sem tűnik. Ha zavar utánanézel, ha nem, akkor nem, nem fogom leellenőrizni. :)
Szóval gratulálok neked is, amiért ilyen jó a helyesírásod! :)

Remélem, hasznos volt a kritika és megfogadod a tanácsaimat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése