2016. október 22., szombat

Kritika #2 - Halenka (Aux Eliza): Auxtrália

Hello, Dear!
Legeslegelsősorban szeretnék bocsánatot kérni, amiért ennyire inaktív voltam. Mondhatnám, hogy nem volt időm, tanulnom kellett, nem voltam gépközelben, stb... De akkor hazudnék. És mivel őszinte embernek tartom magamat, elmondom eltűnésem okát: kedvtelenség. Egyszerűen nem volt kedvem kritikát írni, ennyi az egész.
Időközben egyébként elég sok dolog történt, főként jók - de ezt most nem ecsetelném. Csak annyit jegyeznék meg ezzel kapcsolatosan, hogy lett egy új blogom, a training wheels for me. Itt mindenféléről olvashattok tőlem, legfőképp olyan dolgokról, amik engem foglalkoztatnak. Ha érdekel, mivel színesítem unalmas, de zsúfolt életemet, nézzetek be!
Most viszont már eleget "pofáztam", jöjjön a kritika! :)

katt a blogért

Design
Mikor valaki rákattint egy blogra, elsőnek a kinézetét látja, és nagyon sokan úgy vannak vele, hogy ha tetszik a látvány, maradnak, ha nem, akkor pedig egyből vissza is lépnek. Nem mondanám, hogy jól teszik, de részben igazat kell adnom nekik - egy kellemes kinézetű oldal azt a benyomást kelti, hogy az írója foglalkozik vele.
Nekem a blogod designja nem tetszik. Nem, nem is nem tetszik, csak hibás. Sok helyen hibás. És ez engem nagyon zavar.
A fejléc önmagában szép, de én a helyedben elmosnám a széleit a háttér színével. Így, ahogy most van, valahogy nem illik a designba.
Van a blog bal oldalán egy... nem is tudom, mi ez, szóval inkább itt egy kép róla:


Fogalmam sincs, ezt te raktad-e bele a designba, de szerintem vedd ki, mert zavaró és borzalmas.
A modulcímek mögötti fehér, elmosott árnyék nem illik a háttér színéhez, túl világos hozzá, ráadásul olvashatatlanná teszi a szöveget. A betűtípussal és -színnel minden rendben van, bár én átállítanám feketéről fehérre, de így is jó.
Ha már háttér, megjegyezném, hogy szerintem egy kicsit sötét. Én a helyedben átállítanám a fejléc világos drappos-bézses alapszínére, a betűk színét viszont hagynám úgy, ahogy vannak.
A menü hülyén néz ki, zavar az olvasásban, nem látni tőle a szöveget. Vagy vedd rövidebbre, vagy keress egy másik kódot, mert elveszi az ember kedvét a blogodtól.
Mást nem nagyon találtam, remélem, nem találod szőrszálhasogatónak, amit mondtam.

Történet
"2222-t írunk, s a Föld teljesen kifordult önmagából, akár a lakossága. Nem ismerik a tiszta levegő, a különleges állatfajok, csak a csótány és a döglegyek fogalmát, valamint minden háztartásban megtalálható egy házőrző atombomba... Mindenhol, kivéve Auxtráliában."

Elsőként megjegyezném, hogy nagyon-nagyon sok bejegyzés van a blogon, de ezek nagy része felesleges. Értem, hogy a könyvedről szól, de szerintem felesleges külön-külön bejegyzésben feltüntetned a szereplőket, trailereket, borítókat... Bár van benne logika, hiszen így többször kattintanak a blogra az olvasók.
Magából a sztoriból csak keveset olvashatunk. Én még amikor fent volt, olvastam az első fejezetet, azóta leszedted, legalábbis nem találtam, ahogy a második fejezetet sem. Szóval most az első fejezet alapján írnék egy kicsit.
Nekem alapjáraton tetszett, ahogy írsz. Szépen fogalmazol, nincsen szóismétlés, a helyesírás is jó. Különösen tetszettek a tájleírások, valamint a fejezet hossza. Nem szeretem a túl rövid fejezeteket, de néha a hosszabb untat. A tiédnél viszont nem éreztem a kényszert, hogy kihagyjak néhány bekezdést, csak úgy ittam minden egyes leírt szót. Csak néhány történet tud így megfogni, szóval le a kalappal!
Maga a cselekmény egyedi, kreatív, nem mindennapi. Látszik, hogy nem az első történeted, van már gyakorlatod a karakterek irányításában. Egy kicsivel több gondolatot el bírtam volna viselni, de én már csak ilyen vagyok, imádok a karakterek fejében turkálni. :D
Karakterek szempontjából egy kissé sivár volt. Túl sok a típusszereplő: Hell, a meg nem értett tinédzser; Samuel, a szemtelen kölyök; Vlagyimir, a szigorú apa; Ariana, a szófogadó húg... Semmi új nincs benne. Már mindegyik személyiséget legalább tízszer olvashattuk és láthattuk blogokban, könyvekben, sorozatokban, filmekben, színházi darabokban... Ez nem baj, hogy így van, hiszen a cselekmény elvonja róla a figyelmet, de én különleges karakter-mániában szenvedek, szóval egyből szemet szúrt.
Nekem baromira bejön a sztori, ahogy sokan másoknak is, mint észrevettem. :)

Fogalmazás
Mint fentebb említettem, szépen fogalmazol. Pontosan és élethűen írod le a tájakat, az emberek külsejét, a karakterek gondolatait. Ezen ne változtass, mert ez így pont jó - se nem túl egyszerű, se nem túl kacifántos.
Azt vettem észre, szereted a régies szavakat. Ez a fogalmazásod stílusában jön elő legfőképp. Nekem nem tetszik annyira, de ez a történet hangulatával együtt jár, így elfogadtam. Illik a sztorihoz, tökéletesen tükrözi Auxtrália társadalmi elmaradottságát.
Csak ennyit tudtam ide írni, egyszerűen nem tudok mást mondani, mert pont jó úgy, ahogy van.

Helyesírás
Azt hiszem, ez a pont lesz a legrövidebb ebben a bejegyzésben. :D
Néhány vesszőhibán kívül semmit sem találtam. De szó szerint, semmit. Ez manapság nagyon ritka, szinte alig van blog, amelyiknek ilyen jó a helyesírása. Gratulálok! :)

Remélem, hasznos volt a kritika, további kitartást a könyvedhez! :)

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen, nagyon hasznos volt a kritika, máris átnézem, amit javasoltatok <3 Kellemes hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, remélem, tudtam segíteni! :* Sok sikert a könyvedhez!

      Törlés