2016. június 24., péntek

Nincs egy felesleges blogod? Amikor a kreativitás meghalt

Miért gondolom, hogy nincs semmi kreatív abban, ha más ember blogját akarod folytatni? Nem csak, mert nem hasonlít az írásmód, nem úgy kanyarítja a történetet, hanem mert felelőtlen az aki ilyenre vetemedik. Mi arra a garancia, hogy tényleg folytatja? Vagy, hogy tényleg  nincs rá szükséged, hiszen az is a tied, egy darabka belőled, valami amit egykoron szerettél, akár csak egy fellángolásról van is szó. Bármi is a vezérel abban, hogy odaadj egy blogot, gondold át, hogy megéri-e, vagy sem. 
Én nem értek egyet, az ilyen emberekkel, akik sunyi módon más emberek munkájára verik magukat, igen ez tipikusan olyan, mintha egyik még nem olyan híres író, elkérne egy befutott ember könyvét, hozzáírna és kiadatná. Ugye, hogy szörnyen hangzik?
Én simán leiratkoznék arról a blogról, amit hirtelen más kezd el írni. Miért? Mert az már nem ugyanaz. Sok olyan ember, van aki osztja a nézetemet, hiszen ha nem tudsz alkotni, ne alkoss. A blogolás egy életérzés, az a világ, amit te találsz ki, elrejt minden hibáddal együtt, melletted van, ha rossz napod van, abban a világban bármi lehetsz. Ki tudsz szakadni a mindennapokból, olyan emberekkel, akik nélküled nem is léteznének, valami újat teremtesz, minden egyes szóval, amit begépelsz. A világ, amiben büntetlenül gyilkolhatsz, kiélheted perverz vágyaidat, erőszakoskodhatsz, és semmi következménnyel nem jár. Ha egy másik ember blogját olvasod, és megtetszik a történet, és elképzeled hogyan is folytatnád, mindig meglepődsz, mert nem vagyunk egyformák. Kellenek a blogok, hiszen minden blog kincs a maga nemében, még a rosszak is, bár szerintem rossz blog nem létezik, csak elhanyagolt, és hiába minden, ne más kedvéért írj, hanem magadért. 
Mi értelme van, annak, hogy más ember blogját szeretnéd folytatni? (Jó, mindannyiunkkal előfordult már, hogy egy adott blogot, nem úgy folytattunk volna, de nem kértünk mástól, hanem felhasználtuk saját blogunkra a saját elgondolásunkat, mármint velem így van) Az az ember, aki ilyenre vetemedik, sunyi, alattomos, ember, aki inkább ne is írjon. Tudom, nem szép tőlem, de ez van, én így vélem. Hiszen egy történetet nem két perc kitalálni. Mindent ki kell gondolni, meg kell szerkeszteni, ki-kivel, mikor, mikor, hol, miit csinál, ráadásul, a monológnak és a dialógnak is vannak szerepe, mindenki máshogyan fejezi ki magát, hiszen van aki a leírásban jobb, kevés de velős párbeszéddel, van aki ennek az ellenkezője. 
Elmesélek egy történetet: 
Egyszer volt, hol nem volt, volt egy Laura nevű lány, aki szeretett volna írni egy történetet. Beírta  a Google-ba, hogy blog, és a neki tetszőre rányomott. Létre hozott egy blogot, elkezdte írni, kidolgozta a karaktereket, a cselekményt, és idő közben egy gyönyörű designt csináltatott egy ezzel foglalkozó blogról. A történet szépen haladt előre, pár fejezet már fenn is volt, olvasták is. Aztán valami történt, Laurának nem jött az ihlet, sokáig nem tudta folytatni a történetet, pedig szerette a karaktereket, a cselekményt, mégsem sikerült neki folytatni. Egy új ötlet jutott az eszébe, sokkal jobb! El kezdte írni, lelkesedtek is érte, már a vége fele járt a történettel, mikor eszébe jutott az előzőhöz valami. Gyorsan kilépett a blogjaihoz, de nem találta ott! Ekkor eszébe jutott, hogy pár hónappal ezelőtt odaadta egy vadidegen embernek, hogy írja tovább. Beírta a blog URL címét, és meglátta mi történt az Ő gyermekével. A blog hemzsegett a helyesírási hibáktól, már senki nem volt rá feliratkozva, és a szép design is eltűnt róla. Már nem az Ő szeme fénye volt, hanem egy korcs, ami már senkinek sem kell. Próbálta felvenni a kapcsolatot a lánnyal, visszaszerezni, de a lány határozottan elzárkózott előle, másnap mikor meg akarta nézni, de a blogot már törölték. Laura megsemmisülve ült a gépe előtt, a monitort bambulta, majdnem sírt. De nem volt mit tenni. Megérte szerinted Laurának, hogy ilyet tett? Nem bizony. Laura nem én vagyok, Ő is egy a gyermekeim közül, akiket kitaláltam. Lelke van. Mint az összes blogomnak, minden egyes fellángolásnak, annak is amit komolyan gondoltam. 

Neked mi erről a véleményed? Mire jutottál? 


8 megjegyzés:

  1. Basszus Cecily, ez nagyon jó volt. Nekem is ugyanez a véleményem a dolgokról. Ott van a Vissza a múltba... egy éve nem írtam egy sort sem, és már lelkiismeret furdalásom van miatta. De SOHA nem adnám oda senkinek a lelekem egy darabját. William, Lucy, Anthony, a te Charlesod, de még Mabel is az én "gyermekem" és felelős vagyok az életükért. Sosem bocsájtanám meg magamnak, ha valaki megölné Williamet vagy akár Charlest. Nem tudja senki rajtam kívül, hogy Lucy hogy jut haza, és azt sem, kié volt az óra és mi lesz William édesanyja könyvével. Ha befejezem az In the endet, azonnal folytatom is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy így véled! Sokat jelent nekem. Ami meg Williamet és többieket illeti szerencséd, hogy folytatod!

      Törlés
  2. Kedves Cecily!
    Teljes mértékben egyetértek veled, én is majdnem beleestem egy ilyenbe.
    Egy csaj kiírta Facebookra, hogy más blogját be akarja fejezni. Én odaírtam neki, hogy ha egy nappal előbb szól odaadom, de most kezdtem újra egy régi oldalam. Erre elkezdett irogatni nekem, hogy adjam neki a blogom, könyörgött, hiába mondtam neki, hogy nekem is kell. Már azon gondolkodtam, hogy letiltom, de szerencsére abbahagyta. Most meg láttam, hogy megint kiirogatta mindenhova, hogy blogot keres.
    Nem értem az ilyen embereket. Ha nincs ötletük, írjanak fanfictiont (ez nem bántás, én is azt írok)!
    Lesz még ilyen bejegyzés? Mert tök jó, hogy megismerjük a véleményedet. :)
    Ölel: Bogi ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bogi!
      Engem is zavart, ezért is írtam ezt a cikket. Sajnálom, hogy ilyenben volt részed, és hogy ennyire nem normális ez a leány! Igen, lesznek ilyen cikkek még, vélemények, mert úgy látom, sok embert megfogott! :)

      Törlés
  3. Úgy tűnik, baromira le vagyok maradva, ugyanis csak mostanában szembesülök (szinte zsinórban) azzal, hogy ilyen odaadom-a-blogom-másnak-hogy-írja-tovább dolog létezik. Teljes mértékben egyet kell értenem veled, ez egyszerűen felháborító. Nem tudom, ki találta ki, de úgy látszik, a blogvilágban vírusként terjed minden, és sajnos nem csak a jó, a rossz is. Fogalmam sincs, hogy ezen most kínoban nevetnem, avagy inkább sírnom kellene. Sosem adnám blogomat oda senkinek, még legközelebbi barátoknak sem. Az más tészta, ha valaki tanácsot, ötletet kér, pl. egy haverban felötlik egy jelenet az általad írt történethez, továbbítja neked, és te a saját ízlésvilágod szerint beleépíted a sztoriba.
    Sok negatívumot birtokol a blogvilág, de ez... áhh. Most asszem egy kis sokkhatás ért.
    Nagyon tanulságos cikk lett, csak így tovább! ^^
    Üdv,
    Jolt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos, nem most kezdődött, van hogy hónapokig nyugalom van, majd robban, hogy odaadnánk-e a blogjainkat. Sajnálatos, hogy létezik ilyen, de meg kell állítani, csírájában elfojtani.
      Örülök, hogy egyet értesz velem, és köszönöm, hogy elolvastad a cikkem.
      Csóközön;
      Cecily

      Törlés
  4. Kedves Cecily! Akkor én most feliratkoztam, és százával követelem az ilyen bejegyzéseket... (ilyen tökéleteseket)Megbeszéltük? :)

    VálaszTörlés